FORMULÁR NA VLOŽENIE OTÁZKY:

Ospravedlňujeme sa čitaleľom a užívateľom nášho Poradenského centra, ale príjmanie otázok do sekcie financovanie bývania bolo dočasne pozastavené. Ďakujeme za pochopenie.

OTÁZKY NA TÉMU HYPOTÉKA SO ŠTÁTNYM PRÍSPEVKOM PRE MLADÝCH

Odpovedal(a): Miroslava Hrášková

Je lepšie zvoliť si hypotéku na 20 alebo 30 rokov?

Dobry den, prosim o radu. V najblizsej dobe by som chcel vybrat hypoteku so statnym prispevkom pre mladych (70% z celej sumy nehnutelnosti). Co je vyhodnejsie? Vybrat ju na 30 rokov (nizsie splatky) popri tom setrit a potom po 20 rokoch naraz doplatit zvysnu cast penazi, alebo ju rovno vybrat na 20 rokov (vyssie splatky). Je medzi tym velky rozdiel? Pytam sa, pretoze nizsie splatky by mi hlavne na zaciatku splacania velmi pomohli. Dakujem za radu.

Hypotéka pre SZČO

Dobry den, chcela by som poziadat o hypoteku pre mladych. Pol roka pracujem ako szco a este som nepodavala danove priznanie. Ako v tomto pripade budem dokladovat svoj prijem? Dakujem

Môže mať profesionálny vojak hypotéku pre mladých

Mozem si ako prof. vojak zobrat "hypoteku pre mladych" ak poberam prispevok na byvanie vo vyplate?

Je možné prefinancovať úver hypotékou pre mladých?

Dobry den, som majitelkou bytu, ktory som kupovala este pred svadbou na hypotekarny uver. Chceli by sme s manzelom prepisat na neho polovicu bytu. Spolu splname podmienky na hypotekarny uver pre mladych. Je nejaka moznost, aby sme spolocne ten byt prefinancovali uverom pre mladych. Pripadne, zeby on kupil odo mna tu polovicu aj so statnym prispevkom? Je tu vsak problem, ze on ma velmi nizky plat, takze ked posudzuju iba jeho, on uver nedostane ziadny. Ja mam vsak plat vyssi, takze spolu by sme uver dostali a aj by sme splnali podmienky na hypoteku pre mladych. Dakujem

Predstavuje hypotéka lacné peniaze?